BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 22 December 2012

Polis Diraja Malaysia



 Everybody has an ambition..Maybe more than one actually..Aku pun ada ambition jugakk , iaitu Polis Diraja Malaysia...HAHA !!! Aku pon tak tau lah , bila mak bapak aku dengar ja aku nk jdi polis , mesti depaa marah ! Polis pun gaji bnyak jugak..Kalau Inspektor dah 6 ribu , tu tak kira lagi kalau mkan duet rasuah..Lagi masyuk..HAHA !! Mak aku ckap kalau nk jdi polis , tak payah lah belajar pndai2 masuk SBP..Mak aku pun ckap jugakk klau nk jdi polis , tak payah lah aku mnangis sbb dpat rsult 7 A...Huhh?? What is related between RESULT and JOB?? Org yg tak msok U pun dpat JOB baek jugakk.Lebih baek lagi dripada org yg msok U actually..Kita belajar bukan untuk JOB !
Stail kowt kalau aku in-action mcam nie..Awek tobat keliling pinggang..HAHA !

Bagi aku , pendidikan brtujuan untuk mngajar kita bgaimana cranya untuk mnghasilkan yg terbaek daripada dalam diri kita dan untuk mengembangkn diri kita ke thap yg terbaek mngikut bakat yg ada pada kita...

Tapi, mak bapak sekarang laen ! Mereka menganggap bhawa  matlamat pndidikan adalah untuk JOB ! Patotla budak2 sekarang bnyak bunoh diri..Kecik2 dah ditekan oleh makbapak untuk dpat pekerjaan elok..Manusia zman skarang ni dah smpai ke tahap yg membuatkan org yg tidak mempunyai pekerjaan bagus dipandang hina ! Sehinggakan , biar kerja tak seronok , asalkan DUET BANYAK $$$$$$$$$

Actually , kalau hampa nak tau..Org2 yg msok U ni sbenarnya bekerja di syarikat org2 yg dulunya tak perform time school...Sebab?? Mana ada org yg cukop bodoh nk ambil risiko p bukak bisnes melainkan org yg trcicir dripada pelajaran..Kan?? HAHA !

HENRY FORD...Dulu kerja sebagai mekanik kat kedai engine steam

SYED MOKHTAR AL-BUKHARY..Currently orang Melayu paling kaya kt M'sia...Dulu lambat ambil SPM sebab takdak duit...Dia tak pernah masuk U..Pernah tolong makbapak dia jual sayur dengan roti canai..




TAN SRI LOH BOON SIEW..Berhijrah ke Malaysia pda umor 12 tahun.Beliau tidak tahu membaca dan menulis hingga ke akhir hayatnya.Namun beliau telah mnyediakan pekerjaan bagi ribuan org !

0 comments: