BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 20 December 2012

7A 1B for result and I am grateful of it..

Nothing to be sad of , Nothing to be enjoy of...At least I've done my best..Walaupun pada awalnya menangis jugak aku teresak-esak , tapi kalau fikir2 balik menagis pun takkan ubah result aku pun...Fortunately,aku terjumpa buku bertajuk 'Berani Gagal' kat wardrobe tokwan aku....Buku ni memaparkan kesilapan2 kita tatkala kita diuji dengan kegagalan dan kesusahan..Aku pun nk ungkit sikit kata2 buku ni kat blog aku walaupun aku tau takdak org baca pun blog aku ni..HAHA !



"Dalam perjalanan kita melalui hidup, kita telah sentiasa mengaitkan "cahaya matahari" dengan "sesuatu yang baik" - yaitu kejayaan ; dan hujan sebagai "sesuatu yang buruk" - yaitu kegagalan.Kebanyakan daripada kita lebih tidak sukakan "hujan". Kita lebih gemarkan "cahaya matahari".Kita lebih gemarkan "masa bagus" daripada "masa teruk"

Tetapi adakah "masa bagus" itu benar2 baik?ataupun "masa teruk" itu benar2 buruk.Apakah akan terjadi jikalau kita terdedah kepada cahaya matahari sepanjang masa?Kita kemungkinan sekali akan menjadi mangsa terhadap bencana KEMARAU ! Apa pula akan terjadi jikalau kita terdedah dengan hujan sepanjang masa?Semestinya bencana BANJIR pula akan berlaku.Oleh itu, dapat kita simpulkan disini bahawa kedua-duanya mempunyai faedah masing2 sebenarnya..Dan semestinya kita memerlukan cahaya matahari(kejayaan) dan hujan(kegagalan) untuk terus hidup dengan sempurna.. :)








0 comments: